28 maj 2014

Udfordringsopgave indlæg 12: Færdig monteret

Efter at have savet rundstave af bøg tilrette (12 stk á 45 cm og 6 stk á 90 cm) har jeg sat dragestellet sammen.

 

Først nu opdagede jeg, at de sammensatte vinkler havde en udgang for meget...men den tapede jeg fast til sidst.


...men sådan stod det i planen.
Så var det tid til at montere sejlene:


Det gik for så vidt rigtig godt. Men undervejs mærkede jeg, at sugerør altså er for glat og rundstavene gled ud af bøsningerne igen og igen... Så da alle sejl var sat på, gav jeg det hele en extra tur med tape. Fordelen er, at det ikke går fra hinanden igen, ulempen at man nu skal have dragen med ud i et stykke...

 


Så var det tid til dragelinen inklusive håndtag og svirvel...



...samt dragens hale


Idag havde vi godt nok meget vind, men den var præget af mange vindstød og jeg kunne ikke få dragen op i luften. Hvergang den begyndte at lette manglede der pludselig vind igen og omvendt...

Men vi giver ikke op! :)
Og så snart den er kommet i luften, kommer der et indlæg mere ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar