01 november 2012

"Gamle" metoder


Lige fra start af ville jeg lave forsøg med „kradsetegninger“ (ved ikke hvad man ellers kan kalde dem). Maja har lige idag offentliggjort et indlæg, hvor hun lige præcis laver det, som jeg ville :)
Billederne havde jeg allerede forberedt for flere uger siden, men de lå og ventede lige til idag, da der kom et "skub" fra Maja's blog.
Jeg havde startet med at præparere arkene med forskellige farver (grunderingen).

oliekridt-grunderingen 


Herefter lagde jeg et tykt lag på med sort. Jeg har forberedt 2 forskellige (1 med oliekridt, der har fine skinnende farver, og et med voksfarver (kender ikke det danske udtryk), som er lidt mørkere, men derimod gi’r et tykkere lag).

øverst voksfarvet, nederst med oliekridt

Herefter kradsede jeg så motiver ind i fladen. Den med voksfarver gik rigtig godt, og gav tydelige linjer, fordi det er et fast lag, man kradser i

denne er lavet med voksfarver 

Oliekridtet var meget blødt, så den var lidt mere besværlig at kradse væk, så det gav nogenlunde linjer

 denne er lavet med oliekridt

Alt i alt var det en super erfaring at „komme tilbage i tiden“ :)
Tak for lift, Maja ;)

2 kommentarer:

  1. Hvor sejt, at vi havde den samme idé :) - dine tegninger er blevet super flotte!

    SvarSlet
  2. Super godt indlæg, hvor du demonstrerer fremgangsmåden og samtidig beskriver dine tanker...;O) Og herligt at I inspirerer hinanden - teknikker er jo ikke private;O)

    SvarSlet